Karriär

Att arbeta på Adestia

Vi bildade Adestia 2009. Under årens lopp har vår verksamhet vuxit kraftigt. Vi har vuxit ur gamla lokaler och vi har fått många nya kollegor. Våra medarbetare är vårt ansikte utåt och Adestias viktigaste resurs och vår verksamhet står och faller med dem alla. Det är inte våra produkter, tjänster eller lösningar som är avgörande för vår framgång, det är våra medarbetare.

”The Adestia Way” handlar inte bara om vårt erbjudande och affärsmodell. Det handlar om oss och alla våra medarbetare och hur vi varje dag agerar och skapar förtroende i våra möten med varandra, kunder, partners och leverantörer.

Vill du bli en av våra framtida nya kollegor?

Nedan ser du våra lediga tjänster just nu:

Ansök till tjänsten som AV och installationstekniker här! 

Ansök till tjänsten som Key Account Manager här!

Välkommen att träffa några av de våra!

Thomas Oscarsson

Thomas arbetar som installationstekniker och har ansvar över montering av all konferensteknik! Han har tidigare arbetat som ljud-, ljus- och bildtekniker på ett konferenscenter i Västerås, men valde att flytta hit till Stockholm för fem år sedan tack vare kärleken. Efter en anställning som mobilreparatör är han idag en del av team Adestia! Thomas beskriver sin erfarenhet av service som en av sina största styrkor i mötet med nya kunder.

– Hittills trivs jag väldigt bra i rollen! Det är ett händelserikt jobb och jag gillar verkligen att ingen dag är den andra lik. Det är också spännande att företaget går igenom en slags förändringsfas i och med uppstarten efter coronarestriktionerna, berättar Thomas.

Jakob Strömdahl

Jakob arbetar som AV-tekniker och har ansvar för installation och service av t.ex. kontors- och videoteknik. Tidigare har han arbetat som larmtekniker på Verisure, men efter att ha fått ett erbjudande om arbete på Adestia kunde han inte tacka nej och nu är han en i gänget!

– Det roligaste med mitt jobb är att det är varierande från dag till dag, och att man får jobba med många andra människor. Jag är van vid kundkontakt och ser det som en av mina främsta kompetenser, berättar Jakob.

Christian Hedlund

Sedan två månader tillbaka har Christian Hedlund haft rollen som installationstekniker. Efter att ha arbetat som larminstallatör i många år kände han att det var dags för något nytt, och valde att söka sig till Adestia. Han uppskattar variationen i arbetsuppgifterna, och upplever att hans noggranna ådra kommer väl till pass.

– Jag är väldigt strukturerad som person, vilket jag ser kommer till användning i den här rollen!, säger Christian.

Angelica Sjöman

Under våren 2021 välkomnade vi ännu en ny medarbetare till vårt härliga team – Angelica Sjöman! Angelica tillträdde sin nya roll som Purchasing & Logistics Coordinator i början av mars och innehar ett övergripande ansvar för koordinering av inköp, samt logistik kring projekt och lager. Utöver det ser hon över våra inkommande order och lägger beställningar.

– Jag är riktigt taggad på att fortsätta ta mig an min nya roll på Adestia! Efter flera år av kontinuerlig karriärutveckling inom samma bransch kändes det helt rätt att testa på något nytt. Jag har verkligen vuxit som person redan under de tre första månaderna. I min roll uppskattar jag att arbetet är både utmanande och utvecklande. Det ger mig möjlighet att utnyttja min styrka – att lösa problem på ett organiserat sätt, berättar Angelica.

Fredrik Carlsson

Den 22 februari expanderade vi vårt team med Fredrik Carlsson! Fredrik besitter gedigen erfarenhet inom affärsutveckling och har under de senaste åren arbetat med tillväxt på en internationell kommunikationsbyrå. Hos oss på Adestia intar han rollen som Key Account Manager – med fokus på att utveckla befintliga och potentiella affärsmöjligheter.
– Min styrka är att skapa långvariga kundrelationer som bygger på ömsesidigt förtroende och hitta lösningar som uppfyller kundens behov. Affärsdelen är min trygga punkt och det ska därför bli spännande att utmanas med produktsidan av verksamheten. Det som lockade mig med Adestia var värderingarna kring användarvänlighet, driftsäkerhet och hållbarhet – att skapa ett erbjudande där alla blir vinnare. Jag brinner verkligen för tillväxtresor och ser fram emot att bidra med utveckling som tar företaget ännu längre fram, berättar Fredrik.

Joel Richardson-Jensen

Möt vår lösningsarkitekt Joel Richardson-Jensen! I sin roll på Adestia tar han sig an projekt hela vägen från start till mål och säkerställer att allt flyter på under processens gång. Han är den ni möter för att diskutera ert behov av mötesrumslösningar, vid installation av tekniken och efter driftsättning för att avhandla praktiska funktioner. Joel drivs av att använda sin tekniska kompetens för att skapa en användarvänlig miljö för er som kund.

– Efter det inledande mötet utgår jag från kundens behov för att skissa fram en teknisk lösning som matchar deras efterfrågan. När affären har gått igenom tar jag det vidare till nästa steg genom att producera ritningsunderlag till teknikerna och projektleda installationen på plats. Som ett sista moment finns jag där efter driftsättningen för att gå igenom tekniken med alla på kontoret – något som vi kallar för ambassadörskap och gör det enkelt för kunden att ställa frågor om funktionen, berättar Joel.

När projektet är genomfört lämnar Joel över arbetet till serviceavdelningen som förvaltar kunden och gör det möjligt för honom att ta sig an nästa process.

– Jag har alltid älskat teknik! Det resulterar i att jag älskar att lyssna på kundens behov för att hitta en skräddarsydd lösning just för dem. Det viktigaste för mig är att de får en installation som gör att de kan nyttja tekniken på ett enkelt och kreativt sätt. Processen i att hitta och driftsätta rätt lösning kan ta allt från ett par veckor till ett par månader då det är mycket som ska synkas och koordineras. Ett av mina senaste projekt, på Kungsledens nya huvudkontor, pågick från november till juli – ett riktigt roligt arbete att få sjösätta, avslutar Joel.