Vanliga frågor

Vanliga frågor till mötesrummen

Bring Your Own Device (BYOD) :

Jag har anslutit datorn, men jag kan inte få upp bilden på skärmen (TV-skärmen), vad ska jag göra?

Börja med att starta om enheterna under bordet genom att dra ut strömmen till höger bakom skärmen. Koppla bort bildskärmskabeln från datorn och anslut den igen.

Om det inte hjälper, försök att starta om skärmen genom att koppla ur den.

Det kan också orsakas av felaktig skärmupplösning. Ändra upplösningen på den bärbara datorn.

Poly studio USB

Jag har min bärbara dator inkopplad i rummet men kan inte få ut kameran under mötet.

Om bilden och ljudet fungerar men kameran inte fungerar, försök att starta om Poly studio genom att dra ur strömkontakten bakom enheten.

Jag har anslutit den bärbara datorn, men kameran och ljudet fungerar inte?

Detta indikerar att Polystudio behöver uppdateras. Detta kan göras efter att du har rensat appen. Kom ihåg att det finns en direkt koppling mellan datorn och Polystudio, eftersom uppdateringen kan ta väldigt lång tid om den fungerar med kompressionskabeln i rummet.

 Hur kan jag ändra kamerainställningar?

För att komma igång, ladda ner Poly Lens-appen HÄR

Anslut datorn till presentationskabeln. Den aktuella Studion visas i applikationens vänstra fält. Välj rätt studio –> gå till kontrollerna och ändra sedan kamerainställningarna.

Print

Det finns trista kanter/linjer på papperet vid skanning eller kopiering.

Lösning: Rengör det lilla skannerglaset till vänster när du öppnar kopiatorluckan. Polera även det stora glaset bara för att vara säker

Jag kan inte skriva ut från min dator

 Kontrollera att datorn har rätt drivrutiner, som kan laddas ner från tillverkarens webbplats.

Vi rekommenderar er att kontakta er IT, men vi kan även hjälpa till.

 

Kan du inte skanna med en skrivare?

Kontrollera nätverk, SMTP-server. Relaterat fel. Om kopiering från skrivaren är möjlig är det inte ett maskinvarufel

När skanningen inte fungerar är felet nätverksrelaterat, och därför kontakta din IT eftersom skrivaren behöver nätverk. Fungerar det att kopiera, är det inget fel på skrivaren.

 

Det finns svarta, blå, gula eller röda linjer vid utskrift och kopiering, vad ska vi göra?

Kontakta kundsupport, det betyder att en av tonertrummorna måste bytas ut.

Vi beställer trumman och byter ut den när den anländer.

 

Felkod på skrivare. Tips: googla skrivarens modell tillsammans med felkoden för att hitta svar snabbt.

Ex på felkod: Konica Minolta modell med felkod C0202 betyder: pappersstopp

Skrivaren rapporterar att det finns ett pappersstopp i fack 1.

Lösning på pappersstopp:

Dra först ut fack 2, töm papperet, stäng av skrivaren med strömbrytaren på huven och koppla sedan bort strömmen från uttaget på baksidan av skrivare.

Stäng fack 2. Papperet skjuts in bakom fack 1, använd som regel ett smalt avlångt material och tryck ner papperet, papperet faller då ner i fack 2. Slå sedan på skrivaren.

Bokningskärm Goget

På rumsreservationsskärmen bröts anslutningen och vi får ett felmeddelande om att licensen inte är tillgänglig.

När bokningspanelen tappar nätverks uppkoppling, behöver man logga in igen.  Gå till Online Room Display Center, logga in med användarinformation (backup panelinformation), släpp licensen genom att klicka på Units och sedan Room Display.

Tryck på cirkeln med snedstrecket för att frigöra licensen. Starta om laddningspanelen genom att koppla bort den. Logga in och välj rätt rumsresurs.

Ring oss

Du kan ringa in till vår support för snabbare hjälp med enklare ärenden.

08-400 295 60

support@adestia.se