Förbered dig mentalt: Ge dig tid att förbereda teknik före mötet, ta några djupa andetag och kom ihåg att du inte är ensam om tekniska utmaningar. Många har varit med om samma sak.
Stäng av andra appar: Program som Zoom, Skype eller andra videomötestjänster kan ibland låsa kameran eller mikrofonen. Stäng dessa innan mötet.
Stäng av och sätt på Teams: Om Teams inte hittar ljud eller bild, prova att avsluta programmet helt och starta om det.
Testa ljud och bild i förväg: Använd Teams funktion ”Gör ett testanrop” under inställningar för att se hur ljud och bild fungerar innan mötet börjar.
Välj rätt enheter i Teams: I Teams-inställningarna kan du välja vilken mikrofon, högtalare och kamera som ska användas. Dubbelkolla att rätt enhet är vald.
Se till att rätt USB-port används: Vissa USB-portar kan vara snabbare eller mer stabila än andra. Om något strular, prova ett annat uttag.
Kolla anslutningarna: Kontrollera att alla kablar sitter ordentligt i både dator och utrustning. En lös kontakt kan störa både ljud och bild.
Koppla ur och anslut USB-C kabeln: Om kameran eller mikrofonen inte fungerar, prova att dra ur USB-C kabeln ur datorn, vänta några sekunder och anslut igen.
Starta om datorn: En omstart kan lösa tillfälliga problem med drivrutiner eller mjukvara.
Uppdatera Teams och datorsystemet: Se till att du har den senaste versionen av Teams och att din dator är uppdaterad. Ibland löser detta kompatibilitetsproblem.
Ring oss på Adestia: Vi startar om kameran, hubben under bordet, eller annan kringutrustning och felsöker därifrån.
.
Ring oss
Du kan ringa in till vår support för snabbare hjälp med enklare ärenden.