Vanliga frågor

FAQ

Checklista inför ditt Teams-möte (BYOD)

 

1. Förberedelser

  • Ge dig själv tid att kontrollera din dator innan mötet.
  • Starta om Teams – Avsluta Teams helt och starta om programmet.
  • Starta om och uppdatera din dator– detta kan lösa vanliga problem med drivrutiner eller mjukvara. Se också alltid till att du har den senaste versionen av Teams installerad.

2. Stäng av andra appar

  • Program som Zoom, Skype eller andra kamera appar kan låsa kameran eller mikrofonen. Stäng alltid av dessa innan du startar Teams.

3. Välj rätt enheter i Teams

  • Gå till Teams-inställningarna och kontrollera att rätt mikrofon, högtalare och kamera är valda.

4. Testa att ljud och bild fungerar

  • Använd funktionen ”Gör ett testanrop” i Teams för att säkerställa att allt fungerar innan mötet börjar.

5. Kontrollera anslutningarna

  • Kontrollera att USB-C kabeln är ansluten ordentligt i din dator.
  • Koppla ur och anslut USB-C-kabeln igen om du inte får någon bild eller om kameran och mikrofonen inte fungerar.
  • Byt USB-C port – vissa USB portar har högre prioritet än andra, även om dom fysiskt ser likadana ut.

6. Kontakta oss på Adestia

  • Vi hjälper dig att felsöka rummets teknik och annan kringutrustning via telefon eller team Viewer.

.

Ring oss

Du kan ringa in till vår support för snabbare hjälp med enklare ärenden.

08-400 295 60

support@adestia.se